باسمه تعالی
سرفصل های مهارتی تبلیغ فناورانه و ارتباطات مجازی:
دوره مقدماتی:
- آشنایی با شبکه جهانی اینترنت (فضای مجازی)
- فرصت ها و قابلیت های تبلیغی فضای مجازی (برای اشخاص و مراکز و….)
- تهدیدات و ملاحظات امنیتی (فردی و سازمانی)
- اهمیت و ضرورت فعالیت طلاب و روحانیون در فضای مجازی
- شبهه شناسی و روش های پاسخگویی به مهمترین شبههها و اشکالات بازدارندهی حضور
- جریان شناسی فضای مجازی جبهه انقلاب اسلامی و جبهه دشمن( انواع فعالیت ها و انواع روش های بکارگیری)
- معرفی موتور های جستجو و کارکرد آن ها
- آشنایی و معرفی اجمالی با محیط های فعالیت در فضای مجازی( سایت، وبلاگ، انجمن ها، مسنجرها، شبکه های اجتماعی و..)
- انواع فرمت های ارائه محتوا در فضای مجازی و آشنایی با ابزار آن
- آشنایی با آشنایی با پیش نیازهای ورود به فضای مجازی(هاست و دامین و پیش نیازهای دسترسی به اینترنت- مرورگرها و افزونه ها – ترفند های کاربردی سخت افزاری و نرم افزاری-
- آشنایی با سامانه های ارسال و دریافت اطلاعات(پست های الکترونیک و… بصورت متن، فیلم، عکس)
سرفصل های مهارتی تبلیغ فناورانه و ارتباطات مجازی:
دوره تکمیلی:
- روش های جستجوی پیشرفته اینترنت و معرفی جستجوگرهای تخصصی و قابلیت های خاص هر یک از آن ها
- روش های دانلود انواع محتوا از وب و آشنایی با نرم افزارهای مدیریت دانلود
- معرفی تکمیلی و تفصیلی محیط های فضای مجازی ( سایت، وبلاگ، انجمن ها و فروم ، مسنجرها،پورتال، شبکه های اجتماعی، بانک های اطلاعاتی و..) و اقتضائات هریک به طور مشخص و کاربردی(جهت انتخاب فضای فعالیت(گرایش) و تخصص در آن توسط مبلّغ)
- معرفی فضاهای اشتراکی(شیرینگ) و فضاهای ابری و کارکرد آن ها
- کارگاه تخصصی نویسندگی و اصول نویسندگی در فضای مجازی
- آموزش تولید محتوا با فرمت های مختلف:
- کلیپ
- طراحی و گرافیک
- پاورپوینت
- اینفوگرافی
- پادکست
- ودکست
- …….
- معرفی آپلود سنترها و نحوه استفاده
- قابلیت های رصدی و آماری فضای سایبری(جهت موضوع شناسی، سوژه یابی، فضاهای پربازدید و……)
- قابلیت های پژوهشی و روش های انجام پژوهش الکترونیک در اینترنت
- اصول و روش پاسخگویی به سوالات و شبهات در فضای مجازی
سرفصل های مهارتی تبلیغ فناورانه و ارتباطات مجازی:
دوره پیشرفته(مباحث تخصصی و فنی محیط):
- وبلاگ – فوتوبلاگ و…
- وب سایت – پرتال
- بانک ها و پایگاه های اطلاعات
- فضاهای ابری و اشتراکی ( ویکی ها و….)
- انجمن ها و مسنجرها
- شبکه های اجتماعی تحت وب
- شبکه های پیام رسان موبایلی و تحت وب
- آموزش انواع وبلاگ نویسی، فوتوبلاگ و…
مقدماتی:
- تاریخچه و اهمیت وبلاگ، فوتوبلاگ و…
- سرویس های وبلاگ نویسی ، فوتوبلاگ
- ثبت و ایجاد وبلاگ
- ارسال مطلب
- ویرایش و تغییر مطلب
- ادامه مطلب
- لینک در مطلب
- موضوع و کلمات کلیدی
- عکس و صوت در وبلاگ
- قالب و طرح
- کد ها و امکانات دیگر
- مدیریت نظرات و کامنت
- لینک دوستان
- پیوند های روزانه
- وبلاگ گروهی
- صفحات جداگانه
پیشرفته:
- زبان های برنامه نویسی و مدیریت محتوا (سایت ها و وبلاگ ها و…)
- نویسندگی خلاق برای فضای مجازی
- عناصر غیر متنی و مدیریت محتوا در فضای مجازی
- خبرنگاری شهروندی و ارتباطات مجازی
- بهینهسازی درگاه های اینترنتی برای موتورهای جستجو راهکارهای جذب مخاطب
- وب سایت
- طراح وب سایت مقدماتی
- آشنایی با هاست و دامنه و نحوه تهیه آن
- آشنایی با زبان کدنویسی HTML
- طراحی گرافیکی سایت با فتوشاپ
- ساخت صفحات ایستا با نرم افزار FrontPage یا Dreamweaver
- طراح وب سایت پیشرفته (سیستم های مدیریت محتوا)
- طراحی گرافیکی پیشرفته سایت
- آشنایی با سیستم مدیریت محتوا (جوملا یا وردپرس یا…)
- نحوه نصب و راه اندازی یک سیستم مدیریت محتوا بصورت آفلاین
- مدیریت محتوا و مطالب در سیستم مدیریت محتوا
- تغییر قالب گرافیکی سایت متناسب با نیاز سایت
- مدیریت منوها و ماژول ها
- تنظیمات اصلی در مدیریت سایت
- تهیه نسخه پشتیبان و نصب بر روی هاست واقعی
- طراح وب سایت پیشرفته (کدنویسی)
- دوره ای بلند مدت با سرفصل های تخصصی
- شبکه های اجتماعی:
- آسیبشناسی فضای مجازی (شبکههای اجتماعی)
- ضرورتسنجی حضور طلاب
- ضرورت حضور مومنانه، آگاهانه، متعهدانه و موثر طلاب از نگاه مقام معظم رهبری حفظه الله
- پاسخ به مهمترین شبههها و اشکالات بازدارندهی حضور
- بایدها و نبایدهای حضور متعهدانه و موثر طلاب در شبکههای اجتماعی
- معرفی مهارت های ضروری
- نویسندگی برای فضای مجازی
- آشنایی با نرمافزارهای شبکههای اجتماعی
- مخاطب شناسی و تکنیک های جذب مخاطب و گسترش فعالیت
- معرفی دانشهای ضروری
- آشنایی با منظومه فکری علما و بزرگان دین (مقام معظم رهبری –دام ظله- و امام خمینی – ره- و…)
- آشنایی با مبانی تحلیل سیاسی
- آشنایی با اصول و مبانی تحلیل رسانه با تاکید بر فضای محازی
- آشنایی با نقش گرافیک در فعالیت های محازی و اصول و مبانی عکس و عکاسی
- آشنایی با تکنیکهای عملیات روانی در رسانهها
– شناخت انواع شبکههای اجتماعی و کاربرد آن ها
- انتقال تجارب:معرفی نمونه فعالیت های موفق و موثر در فضای مجازی- آمار و اطلاعات فعالیت طلاب و روحانیون در شبکههای اجتماعی( فیسبوک، اینستاگرام، تونیتر ، تلگرام، واتس اپ ، شبکه های اجتماعی داخلی و…)
- مخاطب شناسی: بالا بردن بازدید محیط (تکنیکهای جذب و تعامل مخاطب در فضای مجازی)
- بازاریابی و تجارت الکترونیک(درآمد زایی از فعالیت مجازی)
نظر دهید!